تسمه بندی

تسمه‌های بسته‌بندی از ابزارهای مهم در صنعت بسته‌بندی و حمل‌ونقل هستند. که برای اتصال و بسته‌بندی محصولات به یکدیگر. ثابت کردن و جلوگیری از جداشدن آنها و همچنین برگشتن ضرر احتمالی به کالاها در طی حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در زیر موارد کاربرد تسمه‌های بسته‌بندی را ذکر می‌کنم:

  1. بسته‌بندی محصولات صنعتی: تسمه‌های بسته‌بندی برای بسته‌بندی و اتصال محصولات مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این محصولات می‌توانند از اندازه‌ها. اشکال و جنس‌های مختلفی باشند: از جمله جعبه‌ها. کارتن‌ها. بشکه‌ها و قطعات صنعتی.
  2. حمل و نقل محصولات: در حمل و نقل محصولات. تسمه‌های بسته‌بندی به عنوان ابزاری برای ثابت کردن محصولات درون بسته‌بندی. برای جلوگیری از جابه‌جایی و خرابی محصولات در طول حمل و نقل استفاده می‌شوند.
  3. بسته‌بندی مواد غذایی: در صنعت غذایی، تسمه‌های بسته‌بندی برای بسته‌بندی محصولات غذایی از جمله نان. شیرینی. گوشت. میوه و سبزیجات، آجیل‌ها و مواد تازه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. صنایع داروسازی: تسمه‌های بسته‌بندی در صنایع داروسازی برای بسته‌بندی دقیق و محافظت از محصولات دارویی به کار می‌روند.
  5. صنعت الکترونیک: در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی مثل تلفن‌ها. لپ‌تاپ‌ها. تجهیزات الکترونیکی و کالای‌های حساس. تسمه‌های بسته‌بندی برای محافظت از محصولات در برابر آسیب‌های مکانیکی و آلودگی‌های محیطی استفاده می‌شوند.
  6. صنعت خودروسازی: در بسته‌بندی و حمل‌ونقل قطعات خودرو، تسمه‌های بسته‌بندی برای ثابت کردن و محافظت از قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  7. ارسال مرسولات پستی: در ارسال مرسولات پستی و بسته‌های کوچک، تسمه‌های بسته‌بندی برای جلوگیری از باز شدن و جداشدن بسته‌ها به کار می‌روند.
  8. بسته‌بندی هدایا: تسمه‌های بسته‌بندی در بسته‌بندی و زیباسازی هدایا و جعبه‌های آنها استفاده می‌شوند.
  9. صنایع شیمیایی: در بسته‌بندی مواد شیمیایی و خطرناک. تسمه‌های بسته‌بندی برای جلوگیری از نشت و انتشار مواد آلوده مورد. استفاده قرار می‌گیرند.

تسمه‌های بسته‌بندی با توجه به نوع محصول و نیازهای بسته‌بندی، در انواع. اشکال و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. انتخاب تسمه مناسب. برای موارد مختلف به عواملی مانند نوع محصول، شرایط حمل‌ونقل، اندازه و وزن محصول و نیازهای بسته‌بندی بستگی دارد.

تسمه بسته بندی

جنس تسمه های بسته بندی


جنس. تسمه های بسته بندی. با توجه به کاربرد و ویژگی های آنها در گروه های مختلفی دسته بندی می شود.

در ادامه، انواع تسمه‌ها و جنس‌هایی که معمولاً استفاده می‌شوند را ذکر می‌کنیم:

  1. تسمه‌های پلاستیکی (PET، PP، PVC و…): این تسمه‌ها از مواد پلاستیکی مختلف. مانند پلی‌استر (PET). پلی‌پروپیلن (PP). پلی‌وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شوند. این تسمه‌ها از جمله مقاومت به رطوبت و شرایط محیطی. مناسبی برای بسته‌بندی در بیرون از فضای داخلی را دارند.
  2. تسمه‌های کاغذی: تسمه‌های کاغذی اغلب. برای بسته‌بندی موقتی و محصولاتی که نیاز به باز شدن آسان دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. تسمه‌های فلزی: تسمه‌های فلزی معمولاً در صنایع سنگین و حمل و نقل برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ و سنگین به کار می‌روند. آنها می‌توانند با قلاب‌ها و جک‌های بسته‌بندی مرتبط شوند.
  4. تسمه‌های نایلونی (Nylon): تسمه‌های نایلونی به دلیل مقاومت به کشش و شکست. در بسته‌بندی اشیاء سنگین و بزرگ مانند بسته‌بندی کارتن‌ها و بارهای پر از وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. تسمه‌های زیپ (Velcro): این تسمه‌ها دارای سطح‌های خاکستری و تزیینی هستند. با یکدیگر در اثر اتصال و جداشدن. به وسیله ضربه و فشار چسبیده و جدا می‌شوند. این نوع تسمه‌ها به خصوص برای بسته‌بندی محصولات مصرفی. مانند پوشاک و کیف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  6. تسمه‌های تقویت‌شده (ریه‌ای یا فایبرگلاس): این تسمه‌ها اغلب برای تقویت بارهای سنگین و ایجاد پایداری در بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  7. تسمه‌های چسبنده (ادهسیو): این تسمه‌ها دارای لایه چسبنده هستند و معمولاً برای بسته‌بندی اشیاء کوچک و حساس مانند کتاب‌ها، محصولات الکترونیکی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  8. تسمه‌های مخملی: این تسمه‌ها اغلب در بسته‌بندی محصولات لوکس مانند جواهرات، عینک‌ها و هدایا استفاده می‌شوند.
  9. تسمه‌های سنگین بار (Ratchet Straps): این تسمه‌ها از جنس پلی‌استر یا نایلون بوده. با استفاده از مکانیزم. راچت تنظیم و بسته می‌شوند. این تسمه‌ها برای بسته‌بندی بارهای سنگین در حمل‌ونقل و انبارداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، تسمه‌های بسته‌بندی می‌توانند. بر اساس نوع قلاب‌ها. مکانیزم‌های بسته‌بندی نیز متفاوت باشند. انتخاب نوع و جنس تسمه مناسب. بسته به نوع محصول. وزن. نیازهای حمل‌ونقل. شرایط محیطی بسته‌بندی اهمیت دارد.

برای خریداری بهترین انوع تسمه ها. می توانید به سایت شمس پلاست مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *