نایلون جزو محصولاتی است. پر کاربرد در زندگی امروزی که از پرمصرف ترین و پر استفاده ترین الیاف مصنوعی در صنایع گوناگون می باشد. این محصول از مصارف خانگی گرفته. تا در صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی و صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این تنها نمونه های کوچکی از موارد مصرف نایلون در زندگی است. در این مطلب در نظر داریم توضیحاتی درباره مراحل تولید این محصول پرکاربرد خدمت شما ارائه دهیم.

نایلون چگونه تولید میشود؟

مراحل تولید نایلون شامل مراحل ذوب مواد اولیه نایلون، سرد کردن و شکل دهی و تبدیل به رول ها می شود.

در مرحله اول گرانول های پلی اتیلن و نایلون طبق فرمولی که هر تولیدکننده برای تولید محصولات خود از آن استفاده می کند. با یکدیگر ترکیب و داخل قیف ماشین اکسترودر ریخته می شوند. این قیف مواد اولیه را به سمت سیلندر و المنت ها هدایت می کند. که باعث ذوب مواد اولیه می شود. و سپس توسط چرخش ماردون به دای هدایت می شود. دای مواد اولیه را به یک لایه نازک نایلونی یا نایلکسی تبدیل کرده. که به سمت بالا هدایت می شود. در این فاصله نایلون سرد شده. و دیگر به هم نمی چسبد.

بعد از مراحل قید شده نایلون رول شده و آماده مصرف است. این نکته حائز اهمیت است که سرعت رول شدن در ضخامت و خصوصیات نایلون تاثیر دارد.

مراحل تولید که در بالا قید روش تولید رول نایلون برای مصارف گوناگون می باشد ، اما دنیای پلاستیک بسیار وسیع است و دستگاه ها و عوامل خارجی بسیاری دیگر برای تولید نوع های گوناگون وجود دارد .

نایلون

برای نایلون و نایلکس از سه نوع چاپ استفاده می شود که عبارتند از :

  1. هلیو
  2. فلکسو
  3. سیلک ( دستی )

برای تولید نایلون کیفیت دستگاه ها بسیار مهم هستند و باید از دستگاه تولید نایلن استفاده شود که دارای پختی قوی باشد. مراحلی که در بالا قید شد مراحل کلی تولید نایلن می باشد اما باید بدانید که در دنیای پلاستیک وسعت بسیار بالا است و دستگاه ها و عوامل خارجی دیگری نیز در تولید نایلن دست دارند.

قابل به ذکر است که برای تولید محصولات پلی اتیلنی از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می شود. که قیمت آن هر روزه همراه با قیمت دلار در حال نوسان است. به همین جهت قادر به درج لیست قیمت دقیق برای شما مشتری عزیز نیستیم.

همچنین قیمت این محصول با توجه به تعداد سفارش، جنس محصول و همچنین ضخامت متغیر بوده و عدد ثابتی نمی باشد. بنابراین می توانید با تماس با کارشناسان ما در مورد هزینه تولید محصول مورد نظر خود مشورت کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.

  • موبایل : 09129617981
  • موبایل : 09197601460
  • تلفن ثابت:02136462583